וויז תפעל גם במנהרות ובמקומות ללא כיסוי GPS

וויז

כמה פעמים נכנסתם תוך כדי ניווט למנהרה ארוכה והוייז פשוט כותב "אבדה תקשורת לווין"?, אין לכם מושג עוד כמה זמן תגמר המנהרה, או שלקראת סוף המנהרה אתם צריכים להחליט אם להיצמד לימין או לשמאל ואין לכם מושג כי וויז עדיין "תקוע" בתחילת המנהרה, או שבסוף מצאתם את עצמכם "נחתכים" בצורה מסוכנת ע"י רכב ממסלול אחר?

בימים אלו עורכת וויז ניסוי במספר מקומות בעולם: פיטסבורג ארה"ב, פריס בצרפת וריו בברזיל. אבל לשמחתנו וויז היא חברה שמרכז הפיתוח שלה בישראל, אז אפילו פה בישראל במנהרות הכרמל תוכלו לחוות את הטכנולוגיה החדשה.

וויז

בפרוייקט ה"משואות" של וויז היא מנסה להמשיך לתת חווית ניווט למשתמש כאילו הוא משתמש ב-GPS גם כאשר הוא במקום סגור כמו מנהרה. הדבר נעשה באמצעות מכשיר בלוטוס אשר משדר בעוצמה חלשה את מיקום המכשיר וכך וויז "יודע" איפה הוא נמצא.

בשונה מהמפות שוויז יוצר באמצעות עזרתם של המשתמשים, הפעם וויז בונה על טוב ליבם של מפעילי מנהרות ומקומות דומים שיהיו נלהבים מהטכנולוגיה ויממנו את המיזם לטובת המשתמשים שנוסעים בדרכים שלהם, שיתמצאו ביציאות הנכונות, ויעניקו חוויה שימוש טובה במהלך בדרך או המנהרה.

וויז

מבחינת עלויות מדובר בסדר גודל של 26 משדרים לקילומטר בעלות של 28.5$ למשדר שהם לא הוצאה גדולה במיוחד עבור מפעילי מנהרות.

וויז עושה צעד מעניין ואינה מגבילה את השימוש במשדרים רק עבור האפליקציה שלה, גם אפליקציות אחרות יוכלו לקבל מידע מהמשדרים של וויז.

אנחנו מקווים לנסות את הטכנולוגיה בעצמנו ולדווח על הרשמים באתר בהמשך

קישור לאתר Waze Beacons

כתיבת תגובה